Toamna este sezonul nucilor – Ce trebuie sa stii

Toamna, ca de fiecare data, a venit cu bogatiile ei, astfel incepe si pentru noi un nou sezon de lucru. Deoarece suntem de parere ca miezul de nuca nu ar trebui sa lipseasca din consumul zilnic al fiecaruia dintre noi si putini stiu de ce ar trebui consumat miezul de nuca, vom vorbi despre beneficiile sale.

Nuca este de fapt un complex de minerale, vitamine, proteine, antioxidanţi, acizi graşi nesaturaţi si fibre vegetale – aproape tot ce ai nevoie pentru buna funcţionare a organismului omului, iar miezul de nucă conţine o mulţime de substanţe benefice: apă (3-5%), grăsimi “bune” (52,0-77,5%), substanţe proteice (12-25%) din grupa globulinelor (de natura celor din lapte şi ouă), săruri minerale (mangan, cupru, potasiu, calciu, fier, magneziu, zinc si seleniu), provitamina A, vitamine din complexul B (B1, B2, biotina, colina), vitaminele C, D, E, F, P.

Beneficiile nucilor

Miezul de nuca are proprietati anticancerigene, potrivit unui studiu consumul de nuci in fiecare zi a redus cu 50 % riscul de cancer la san .

Nucile ajuta inima prin continutul in proteine care are beneficii vasculare. Si prin continutul de omega 3 care are efecte antiinflamatoare si reduc riscul formarii de cheaguri de sange. Consumul zilnic de miez de nuca reduce si riscul cardiovascular.

Puternic antioxidante prin continutul in vitamina A, E, nucile ajuta si ficatul prin reducerea inflamatiei.

Si nu in ultimul rand miezul de nuca ajuta in controlul greutatii deoarece produce senzatie de satietate si reduce pofta de mancare.

Acestea fiind spuse, nu uitati ca pe langa legumele si fructele pe care le consumati in mod normal, sa adaugati pe lista dumneavoastra si nuca cu miezul ei.